FANDOM

Acţiune
Episodul 5
Another Ep5
Informaţile episodului
Episodul

5

Premiera

6 februarie 2012

Kanji

拡散

Rōmanji

Kakusan

Informaţile Muzicii
Tema de deschidere

Kyoumu Densen

Tema de final

Anamnesis

Navigaţie
Episodul 4 Episodul 6

"Build Limbs" (拡散) este cel de al cincelea episod din anime-ul Another.

Rezumat

Episodul începe cu sumarizarea pe scurt a evenimentele petrecute în episodul 4, când asistenta Sanae Mizuno afost găsită decedată în urm aunui accident fatal. Bunica protagonistului şi Reiko vorbesc despre decedată şi bunica îşi exprimă regretul asupra morţii acesteia când află de la nepotul ei că aacesta are 2 fraţi. De asemnea este amintită şi moartea lui Yukari. La conversaţie participă şi bunicul său, Ryohei care spune că este obosit duă atâte funerari.

La şcoală, Shoji Kubodera îşi exprimă regretul pentru moartea tragică şi înceracă să-i încurajeze pe elevii, timp în care Mei Misaki intră în linişte în clasă. În pauză acesta vorbeşte cu Mei, iar Izumi, Naoya, Tomohiko şi alţi elevii se uită la aceştia din depărtare părând nemulţumiţi.

În ora de artă, elevii clasei 3-3 au studiu independent. Kōichi stă lângă Mochizuki care desenează capul unei statui. Kōichi însă nu este atent şi când Mochizuki se interresează de Mikami Sensei, Kouichi nu ştie ce să-i răspundă. Mochizuki speră să nu fie ceva serios şi Kōichi îl întreabă de ce crede asta. Acesta spunecă motivul este decesele din ultima vreme. Interesat Sakakibara îl întreabă dacă aceste incidente au ceva în comun, dar Mochizuki se fereşte să afirme sau să zică ceva.

La un moment dat acesta se ridică şi Yūya îl întreabă unde se duce, la care el îi răspunde să facă nişte cercetări. Kōichi se duce la bibliotecă şi se uită în albumul din anul 1972 unde o găseşte pe mama sa într-o fotografie. Atunci apare bibliotecarul Chibiki care se interesează de mama lui. Aparent aceast i-a fost elevă şi absolvit în anul 1972 în clasa 3-3. Apoi bibliotecarul află că aceasta a murit în urmă cu 15 ani la naşterea lui Kōichi. Însă sunt întrerupţi de Izumi care îi spune prezenţa lui este necesară în cancelarie. Kouichi îi mulţumeşte, dar Izumi îşi cere scuze abrupt şi pleacă.

În cancelarie i se pun întrebări despre moartea lui Sanae Mizuno. Acolo afirmă că a vorbit cu ea la telefon şi că cablurile au cedat făcând liftul să cadă. Cel mai probabil după ce spun investigatorii, se crede că din cauza reparaţilor făcute clădirii este posibil ca accidentul să aibă loc. Întors în clas constată cu surprindere că este goală, deşi lucrurile elevilor sunt în dulap. Dirigintele apare şi îi spune că poate să meargă acasă, iar Kōichi îl întreabă de ceilalţi. Acesta spune doar că Izumi a fost aleasă noua reprezentantă a fetelor şi îl sfătuieşte să urmeze regulile clasei indiferent de orice ar fi. Înainte de a pleca însă vede pe banca lui Mei întrebarea: "Cine este mort?".

După ore la dulap, Mochizuki şi Takabayashi vin să discute cu Kōichi. Cei trei merg împreună spre casă şi Yuuya îi spune lui Kōichi dacă a auzit multe de când a venit. Kōichi spune că da şi cere explicaţii, dar acesta spune că nu poate să-i spună. De asemnea îi etse spus că au participat lao şedinţă cu toţi fără el şi că Akazawa şi restul au hotârăr că aşa este cel mai bine şi că totul este pentru binele tuturor, ceea ce îi reaminteşte protagonitului cele spuse de Akazawa. Sakakibara acceptă faptul că este una dintre regulile clasei, aşa cum a afirmat şi Yūya, şi îl roagă să-i dea o copie a clasei. Yūya este surprins că nu a primit una, dar este de acord.

Chiar atunci Ikuo spune că nu este corec şi că nu este de aceeşi părere cu felul lui Akazawa de a se descurca cu situaţia. El îi sune că îl poate întreba orice şi Kōichi îl întreabă dacă Mei Misaki există. Exact însă când acesta vrea să-i răspundă are un atac de cord. În cele din urmă Ikuo moare, aşa cum se află ulterior a doua zi la şcoală, unde toată lumea are un comportament bizar faţă de protagonist, care atunci când întreabă dacă s-a întâmplat ceva pe un coleg acesta îl ignoră. Dirigintele îi încurajează şi le spune tuturor să respecte regulle clasei indiferent de ce va fi.

Pentru restul zilei acesta este complet ignorat de ceilalţi, ceea ce îl face să înţeleagă la ce s-au referit colegii săi şi Izumi. La sfârşitul orelor acesta găseşte un bilet în banca sa şi după ore se duce la Studiolul M. Acolo se întâlneşte cu Mei şi îi arată bileţul primit de la Yūya care i-a trimis copia clasei şi biletul cu indicaţile de a o întreba pe Mei despre ceea ce se întâmplă. După care acesta îi spune de moartea lui Takabyashi şi Mei se arată şocată, dar precizează că moartea din aceea lună, iunie, a fost cauzată de o boală. În cele din urmă acesta îi spune de coprtamentul celorlaţi faţă de el şi Mei îl întreabă cum este să fie inexisistent.

Kōichi spune că nu este grozav, dar nici aşa de rău pentru că acum ştie că ea există. După aceea o întreabă dacă locuieşte aici şi Mei îi spune că credea că de mult trebuia să-şi dea seamă. De asemnea Kōichi află că Kirika este mama acesteia şi Mei spune că o poate numi aşa şi că a fost surprinsă să primească un telefon de la şcoală, şi îl invită apoi sus.

Sus Kōichi şi Mei poartă o conversaţie unde această îi explică că ea este inexistentă doar pentru cei din clasa 3-3 şi că este aşa încă din data de 1 mai. Apoi aceasta îi explică de ce ea este inexistentă. Îi reaminteşte de clasa 3-3 şi de elevul care a muri şi de blestemul care s-a declanşat prin moartea acestuia. Ea spune că totul aînceput cu clasa de după anul acela şi că odată început fenomenul nu poate fi oprit, asta însemnând că cineva cel puţin va muri într-o lună. De asemnea sunt implicaţi şi familile elevilor şi totul este din cauză că numărul elevilor creşte cu unul. Acel elev este numit "extra" şi nimeni nu ştie cine este defapt.

În urmă cu 25 de ani, la începerea noului an şcolar au fost observat că o bancă şi un scaun era în minus şi nu s-a putut explica acest fapt. Mei spune că nici măcar verificarea copiei clasei a fost aterată, acesta fiind termenul folosit, şi că memorile celorlalţi au fost şi ele alterate. Mei mai precizează că la început nimeni nu credea, la fel şi protagonistul care este confuz, şi că începând din aprilie lucrurile s-au schimbat radical când au început să apară decese. Per total în acel an au fost 6 elevi morţi şi 10 rude decedate. Kōichi însă nu înţelege de ce este o persoană în plus şi cum de aceasta are legătură cu morţile celorlaţi.

Fata îi mărturiseşte că nimeni nu ştie, dar acel extra este cineva mort. Kōichi întreabă dacă este Misaki, dar ea neagă îi îi spune că se poate presupune că este o antitate, o fantomă, care are corp, dar care nu poate fi deosebită de ceilalţi. În plus aceştia sunt persoane fără memorii sau suflet, neavând idee că au murit. Ei fac parte dintre cei care au murit ulterior în urma fenomenului. Fata îi spune că de-a lungul tmpului au fost luate tot felul de măsuri pentru a preveni evenimentele tragice ca schimbarea clasei sau schimbarea numelui clase 3 în C, dar nu au dat rezultate. Însă în urmă cu 10 ani au găsit soluţia care acţionează ca un talisman: elevii se prefac că un elev este inexistent pentru a reduce numărul normal de elevi.

Astfel se termină episodul cu numărul 5.

Evenimente majore

  • Iukuo Takabayashi moare când doreşte să-i explice despre fenomen protagonistului. Cel mai probabil acesta a murit din cauza blestemului.
  • Kōichi este tratat ca şi inexistent, în urma ultimelor evenimente, astfel că acum sunt doi elevi ienxistenţi: el şi Mei Misaki.
  • Tot în acest episod Mei explică ce ştie despre fenomen şi de ce există "persoanea extra".

Alte date

  • Poliţia crede că decesul lui Sanae Mizuno a survenit în urma unui accident.
  • Izumi Akazawa este aleasă reprezentanta fetelor clasei 3-3.
  • Decesul lui Ikuo Takabayashi face ca bilanţul morţilor de până acum să fie al fie al patrulea deces, după moartea mami lui Yukari, Yukari şi Sanae Mizuno.

Also on FANDOM

Random Wiki