FANDOM

Acţiune
Episodul 12
Another Ep12
Informaţile episodului
Episodul

12

Premiera

27 martie 2012

Kanji

死者

Rōmanji

Shisa

Informaţile Muzicii
Tema de deschidere

-

Tema de final

Anamnesis

Navigaţie
Episodul 11 - →

"Stand by Oneself" (死者) este ultimul episod din anime-ul Another.

Rezumat

După explozie, toată lumea este disperată să scape din clădire. În acest haos, Yukito, San, Sayuri, și Kenzou sunt înfricoșați și înecarcă să iasă din clădire, dar candelabrul cade peste ei. Din fericire nu au existat decese. Kenzou nu a fost afectat de căderea acestuia și când s-a ridicat în pcioare și a încercat să iasă din clădire, a fost lovit și zdrobit de un stâlp și a murit. Ceilalți au scăpat cu ajutorul lui Chibiki.

Naoya este împins dintr-o fereastră de către Mochizuki și scapă. Mochizuki încearcă să sară și el, dar el este apucat de Keiko, care încearcă să-l tragă înapoi. Naoya sare în ajutorul prietenului său. Între timp Kazami, care nu a murit, o ucide pe Matsui după ce acesta pare să își fi pierdut mințile. Keiko apoi sare pe Naoya și este pe cale să-l înjunghie când Chibiki vine și o omoară. Apoi îi conduce spre mașina lui unde are tendința de a aduce și alți supraviețuitori. Kazami, din motive necunoscute, credea că Kyouko și Aki sunt extra, ucigându-le în cele din urmă.

Descoperind că Kouichi își amintește de Aki, el decide că Kouichi este cel mort și că încearcă să-l ucidă pe Kouichi spunând că, din cauza lui, Yukari a murit. Dar Sakakibara este salvat de atacul lui Kazami de Izumi, care îl lovește pe Kazami cu o bară de fier. Izumi este oprit însă apoi de Chibiki, care îi spune că colegii de clasă nu ar trebui să se omoare unul pe celălalt. Cu toate acestea, Tomohiko moare mai târziu din cauza rănilor sale și Naoya părea foarte afectat de moartea sa.

Kouichi se întoarce în clădire căutând-o pe Mei, care era încă înăuntru. El le găsește pe Mei și Izumi față în față. Izumi încearcă să o omoare pe Mei, iar Kouichi o protejează. Atunci când Izumi încearcă să-i ucidă pe amândoi, un fulgerul se produce. Geamurile se sparg și Izumi este țintuită de impact de perete și de cioburile de sticlă care i-au intrat în corp. Izumi se admite învinsă și îi povestește protagonistului de prima lor întâlnire. Kouichi și Mei scapă cumva fără a fi loviți de vreunul dintre cioburi . Șocată Koichi îndepărtează cioburile din trupul lui izumi, dar este prea târziu și moare.

Mei a dispăru în timp ce Kouichi se îndrepta spre Izumi. Kouichi o strigă. Ea îi spune ceva și Kouichi își dă dat seama că Mei încearcă să-l omoare pe cel mort. El o urmează acolo doar pentru a afla că mătușa lui, Reiko, Mikami-Sensei, este cea moartă. La început, el nu a crezut-o, dar Mei vine cu motive puternice, susținând că a văzut când Reiko a fost agresată și aruncată în râu. Astfel aceasta a murit. Cu regret Koichi apucă un târnăcop și o ucide pe mătușa ei care se află imobilizată sub un trunchi de copac. În cele din urmă la puțin timp după tragedie cei doi sunt văzuți la mormântul lui Reiko vorbind despre ce sa întâmplat și că numai ei o pot vedea pe Reiko în fotografia făcută excursia cu clasa. Anime-ul se termină cu Naoya și Mochizuki punând un CD pe care l-au înregistrat despre cum să oprească calamitatea, după ce l-au pus în dulapul cu consumabilelor în clasa acestora.

Evenimente majore

  • În acest episod se revelează că Reiko Mikami este persoana extra din acel an.
  • Koichi este cel care o ucide pe Reiko, trimițând pe cel mort înapoi la morți.

Alte date

  • Acest episod marchează finalul anime-ului.
  • În acest episod se soldează cu cele mai multe decese.