FANDOM

Capitolul 15
Cap15 0
Informaţile generale
Autor

Yukito Ayatsuji

Ilustraţie

Hiro Kiyohara

Navigaţie
Another (Volumul 3)/Capitolul 14 Another (Volumul 4)/Capitolul 16

Povestea

Elevii clasei 3-3 sunt în excursie pe muntele Yomiyama, urmând același itinerariu ca și cel de acum 15 ani în urmă. În camera lor, Kōichi și Yūya au o mică discuție despre conținutul casetei. Yūya a reparat caseta și a adus un reportofon pentru a putea asculta caseta,așa cum l-a rugat Kōichi. El îl întreabă dacă a mai disutat cu altcineva despre casetă, iar Kōichi spune că nu a apucat să-i spună încă lui Mei, dar a avut o mică conversație ceva lui Reiko despre excursia din urmă cu 15 ani.

Kōichi îi spune că aceasta nu a putut să-și amintească chiar tot, dar întredevăr ceva s-a întâmplat. De asemnea a recunoscut că ea și Matsunaga au fost colegi de clasă. Yūya apoi îl întreabă dacă crede că persoana decedată se află printre ei. Kōichi îi spune că și dacă ar știi identitatea acestuia ar apărea o altă întrebre: ce să facă mai departe?

Apoi Mei bate la ușă. Ea îl întreabă pe Kōichi dcă poate intra, timp în care Yuya iese și îi lase singuri. Însă când Mei intră în cameră să asculte caseta, ea nu observă că Izumi o urmărește. Între timp, Kōichi își readuce aminte de poza în care apare atât mama lui la absolvire, cât și Misaki Yomiyama, alături de clasa 3-3. Atunci Mei a venit acasă la aceasta și au discutat despre poză, așa cum el a promis. În mod straniue, Mei îl întreabă de culorile ciudate care apar în poză cât și despre băiat, dar Sakakibara nu înețelege nimic, cu toate că observă că fata și-a dat peticul jos. În cutie mai sunt și alte poze de ale mamei lui Kōichi și ale lui Reiko, care au înfățișare similară, după cum observă Mei.

În camera, Mei și Kōichi ascultă caseta. Caseta nu este nimic altceva decât confesiunea lui Katsumi Matsunaga despre cum a oprit el tragedia din acel an. El își începe povestirea cu vizita colegilor lui la templul Yomiyama, unde s-au rugat împreună. Pe drum însă a început o furtună și un elev a fost lovit de fulger. Panicați, elevi au fugit dezorientați în pădure. Numai că pe drum o fată s-a despărțit de grup și a alunecat într-o râpă. Lucrur care este cel mai important a fost după întorcerea lui Matsunaga în tabară. Seara, târziu, el și cu un coleg au vut un conflict. Cei doi s-au certat și a avut loc o încăierare. Matsunaga povestește că era furios și fără să își dea seama a apucat o piatră cu care l-a lovit în cap și l-a ucis. Speriat aceasta s-a întors în tabară și de griji nu a putut dormi toată noaptea. El spera ca cadravrul să nu fie descoperit, așa că a doua zi s-a dus la locul accidentului. Numai că cadavrul numai era în acel loc. Nici o urmă nu găsit, nici măcar sânge.

Chiar și așa când s-a reîntors în tabară să întrebe de colegul său, nimeni nu știa la cine se referea. Părea că nimeni nu mai are nicio amintire legată de el, la fel și în cazul profesorilor și a părinților. Memoria celorlalți a fost alterat. Așa acesta a ajuns la concluzia că a omorât pe cel care era în plus, astfel a salvat clasa. În final sfatul lui către viitoarea clasa 3-3, este acela de a ucide persoana care este decedată, de a întoarce mortul între morți.

Între timp, înafara camerei, Izumi Akazawa ascultă și ea caseta și află adevărul șocant despre blestemul clasei 3-3.

Personaje

Protagoniști:

Elevii clasei 3-3:

Profesori:

Alte personaje:

Alte date

  • Evenimentele din acest capitol fac trimitere la evenimentele din episodul 11, cu mici diferențe:
    • În manga, numai Akazawa ascultă conținutul casetei, spre deosebire de versiunea anime, unde și Takako Sugiura ascultă caseta.
    • Takako este cea care îi instigă pe ceilalți că Mei este persoana extra.
  • În versiunea manga, confesiunea lui Matsunaga diferă de cea din anime:
    • În manga, Matsunaga ucide persoana extra cu o piatră, pe când în versiunea anime, deși el și acel elev au o încăierare, acesta moare când cade jos pe pământ și gâtul îi este străpuns de un ciot de lemn.